ساعات کاری : روزهای زوج ساعت 17 تا 20

مشهد – میدان بیمارستان امام رضا – برج سیمرغ – طبقه ۲ – واحد ۱

Search
Close this search box.
دکتر نرگس رزم آرا » مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش

مراقبت های بعد از جراحی گوش
آنچه می خوانید...

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش : اتوپلاستی یا همان جراحی زیبایی گوش به منظور اصلاح و ایجاد تغییر شکل در اندازه ، شکل و موقعیت گوش ها انجام می شود. انجام این جراحی معمولا پس از اتمام و به حداکثر رسیدن رشد گوش ها ( 5 سالگی ) مجاز می باشد.

اما پس از جراحی زیبایی گوش ، مانند هر جراحی دیگری ، برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی، رعایت یک سری نکات و مراقبت ها از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین در این مقاله قصد داریم شما را از این اقدامات آگاه کنیم تا با رعایت آن ها نتایج بسیار مطلوبی کسب نمایید.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش چیست؟

  • پس از انجام اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش به صورت مرتب از دارو هایی که پزشک تجویز نموده استفاده کنید. از قطع کردن مصرف دارو ها خودداری نمایید و از دارو هایی که موجب رقیق شدن خون می شوند نیز پزهیز کنید. این دارو ها عبارتنداز : وارفارین ، پروفن و غیره. رقیق شدن خون ریسک خون ریزی را افزایش داده بنابراین حداقل تا دو هفته از این قبیل دارو استفاده نکنید.
  • پس از اتمام جراحی ، سعی کنید گوش های جراحی شده را به سمت بالا نگه دارید و از خم شدن بیش از حد خودداری نمایید.
  • به هنگام خوابیدن به هیچ عنوان به روی گوش و به پهلو نخوابید. خوابیدن تنها به صورت طاقباز مجاز است. توصیه می شود به کمک چند بالش سر خود را بالا تر از حد معمول قرار دهید.
  • داشتن احساس درد پس از جراحی زیبایی گوش ، طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد. برای کنترل کردن آن می توانید از دارو های مسکنی که پزشک معالج برای شما تجویز نموده استفاده کنید.
  • زمان سرفه یا عطسه کردن دهان خود را باز کنید تا از فشار وارد شدن به گوش جلوگیری نمایید.
  • معمولا پس از 3 الی 5 روز بیمار می تواند به انجام فعالیت های روزمره خود بپردازد. البته انجام فعالیت های سنگین مجاز نیست به طوریکه فرد باید از بلند کردن وزنه و اجسام سنگینی که وزن آن ها بیشتر از دو کیلو است خودداری نماید.
  • تا مدتی رفتن به استخر ، شنا و شیرجه زدن ممنوع می باشد.
  • به محل های که امکان ضربه خوردن به گوش وجود دارد، نروید.
  • در صورتی که متوجه بروز ترشحات خونی شدید، پزشک خود را در جریان بگذارید.

دکتر نرگس رزم آرا

دکتر نرگس رزم آرا یکی از برجسته‌ترین جراحان بینی و صورت در مشهد است. وی دارای فلوشیپ جراحی پلاستیک و ترمیمی صورت از دانشگاه تهران می‌باشد و نفر اول آزمون دوره تکمیلی جراحی پلاستیک صورت این دانشگاه در سال ۱۳۹۵ است. او عضو آکادمی جراحان پلاستیک صورت اروپا (EAFPS) است و با تجربه‌ای درخشان در زمینه جراحی‌ های بینی و صورت ، بیش از 4000 جراحی موفق را از سال 1385 به انجام رسانده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‌نمونه کارهای  واقعی جراحی سینه 

[ays_quiz id='2']