ساعات کاری : روزهای زوج ساعت 17 تا 20

مشهد – میدان بیمارستان امام رضا – برج سیمرغ – طبقه ۲ – واحد ۱

دکتر نرگس رزم آرا » جراحی بینی گوشتی در مشهد

جراحی بینی گوشتی در مشهد

جراحی بینی و پلک همزمان
آنچه می خوانید...

از نظر علمی بینی گوشتی دارای مشخصاتی چون پوست ضخیم می باشد و در اکثریت مواقع دارای غضروف هایی ضعیف است. گوشتی بودن بینی ارتباطی با سایز بینی ندارد و حتی بینی های کوچک نیز امکان دارد پوست ضخیم داشته باشند. همچنین گاهی بینی های بزرگ در اصل پوست نازکی دارند که در این صورت بزرگ بودن بینی به دلیل غضروف های حجیم و بزرگ می باشد. در نتیجه تشخیص نوع بینی گاهی نیاز به مهارت یک پزشک متخصص مجرب در زمینه جراحی بینی دارد. نتیجه حاصل از جراحی بینی گوشتی برای تمام متقاضیان جای سوال دارد. برای آشنایی با روش های انجام جراحی این نوع بینی ها توصیه می کنیم این مقاله از سایت دکتر نرگس رزم آرا بهترین جراح بینی مشهد را از دست ندهید و حتما حتما مطالعه فرمایید. 

در اصل می توانیم بگوییم که نتایج نهایی جراحی بینی گوشتی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که میزان ضخامت پوست از مهمترین آنها می باشد، یعنی هر چقدر پوست بینی ضخیم تر باشد نتایج عمل بینی گوشتی نیز محدودتر خواهد شد. پارامتر دیگری که در نتیجه این فرایند تاثیرگذار است، استحکام و قوام غضروف های بینی می باشد در نتیجه ضعیف بودن غضروف بینی گوشتی منجر به محدودیت هایی می شود و نیاز به تقویت غضروف بینی می باشد.

 

بینی گوشتی چه مشخصاتی دارد؟

بینی گوشتی خصوصیات و مشخصات منحصر به فردی دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های بینی گوشتی، پوست ضخیم آن می باشد. پوست این نوع بینی بسیار ضخیم است و می تواند به خوبی ساختمان اصلی بینی را بپوشاند. از دیگر ویژگی های خاص بینی گوشتی که می توان به آن اشاره کرد نوک پهن و بزرگ آن است که غدد چربی زیادی در این قسمت از بینی وجود دارد.

غضروف های این نوع بینی بسیار ضعیف هستند و به همین سبب نمی توانند به خوبی از ساختمان بینی محافظت کنند. زمانی که شما نوک بینی گوشتی را با دست فشار می دهید، به راحتی پایین می رود این نشان از غضروف های ضعیف این نوع بینی می باشد. پهن ترین قسمت این نوع بینی کمی بالاتر از نوک آن است و زمانی که فرد سر را به بالا و عقب نگه می برد، بینی به شکل نیم دایره دیده می شود.

در فایل صوتی زیر می توانید توضیحات دکتر نرگس رزم آرا، بهترین دکتر جراحی بینی گوشتی در مشهد را در رابطه با مشخصات و انواع بینی های گوشتی بشنوید:

 

مهم ترین ویژگی های بینی گوشتی

  • پوست ضخیم و چرب
  • پهن بودن نوک بینی
  • مشخص بودن منافذ پوستی
  • ضعیف بودن غضروف های بینی
  • زیاد بودن پهنای بخش تحتانی بینی
  • زیاد بودن ارتفاع و ضخامت پره های بینی

این ویژگی ها باعث می شوند که بینی فرد پهن و بزرگ به نظر برسند و مولفه های زیبایی بینی اعم از وجود خطوط موازی در ناحیه پشت بینی و خطوط زیبا در ناحیه پره های بینی افراد مشهود نباشد.

 

یک ماه بعداز جراحی بینی گوشتیعمل بینی گوشتی

 

انواع بینی های گوشتی

به گفته بهترین جراح بینی گوشتی در مشهد، مورد اول بینی هایی هستند که پوستشان غده سبابه زیادی دارد و چربی بسیاری تولید می کند. مورد دوم بینی هایی هستندکه بافت زیرپوست در آنها زیاد می باشد. در صورتی که بینی های گوشتی دارای غدد سبابه زیادی باشند چربی بیشتری تولید می کنند و امروزه با روش های جدید درمان پذیر هستند. به طور کلی بینی های گوشتی که غدد سبابه زیادی دارند با آیزوترتینوئین درمان می شوند. در این نوع بینی های گوشتی پزشک معالج توصیه می کند که این دارو به مدت شش ماه مصرف شده و سپس قطع شود و پس از آن جراحی بینی گوشتی انجام شود.

بینی های گوشتی با منافذ بزرگ و غدد چربی

در این نوع بینی گوشتی ، پوست ضخیم نیست و شل و قابل حرکت است اما لایه های چربی در زیر پوست وجود دارند. در صورتی که شما نیز بینی گوشتی با غدد چربی پر کار دارید، خوب است بدانید که چسب بینی باید بعد از عمل با فواصل کمتری تعویض شود و برای کنترل میزان چربی باید با هماهنگی پزشک خود تا 6 ماه قرص راکوتان مصرف کنید.

بینی های گوشتی با غدد چربی کم کار

در این نوع بینی گوشتی، پوست ضخیم، سفت، غیر قابل حرکت و بدون لایه های چربی است. یکی از مهم ترین مزایای داشتن بینی گوشتی با پوست ضخیم این است که داشتن پوست ضخیم باعث پوشانده شدن ناهمواری های استخوانی روی بینی می شود.

بهترین روش برای انجام جراحی بینی گوشتی در مشهد

بینی بسیاری از افراد به شکل گوشتی می باشد که با مشخصات و ویژگی های آن آشنا شدید. به دلیل بزرگ بودن و پهنای زیاد این نوع بینی افراد زیادی دوست دارند که آن را جراحی کنند و از عمل زیبایی بینی استفاده کنند. افراد در زمینه ی جراحی بینی گوشتی استرس های زیادی دارند و تصور می کنند که ممکن است بعد از انجام آن، بینی مجددا به حالت اولیه خود برگردد و تاثیری روی زیبایی نداشته باشد. علاوه بر این مورد افراد تصور می کنند که عمل بینی گوشتی بسیار سخت است و فرد دچار اذیت زیادی می شود.

در مورد این ابهامات باید بگوییم که کاملا اشتباه هستند. شاید در گذشته به دلیل استفاده از روش های سنتی، بینی بعد از عمل بینی گوشتی دچار تغییراتی می شد، اما در حال حاضر بهترین جراحان بینی در مشهد با استفاده از روش های بسیار جدید و پیشرفته، این اطمینان را به بیماران می دهند که می توانند بدون هیچ دغدغه ای عمل جراحی بینی گوشتی را انجام دهند.

اگر نوک بینی فرد پهن باشد و چربی زیادی در آن قسمت انباشته شده باشد، بهترین جراح بینی مشهد باید چربی های آن را به دقت و با مهارت بالا از بینی خارج کند تا فرم نوک بینی به صورت کاملا یکنواخت در آید. این برداشت چربی حتما باید با مهارت بالا صورت بگیرد زیرا در غیر این صورت ممکن است مشکلات جدی برای فرد به وجود آید.

همانطور که بیان کردیم، غضروف بینی گوشتی بسیار ضعیف است و ممکن است بعد از عمل جراحی بینی گوشتی و به مرور زمان نوک بینی به سمت پایین آید برای رفع این مشکل پزشک باید از غضروف های دیگر قسمت های بینی، گوش و یا دنده استفاده کرد و به قسمت نوک بینی اضافه کرد. در برخی از موارد حتی مشاهده می شود که پزشک از غضروف مصنوعی برای نوک بینی استفاده می کند تا نتیجه ی کار بهتر و زیباتر شود.

پزشک بعد از توجه به غضروف های ضعیف بینی، باید به کوچک کردن پهنا و پره های بینی توجه کند تا کوچک شدن بینی به زیبایی صورت فرد بیفزاید.

 

 

انواع روش های جراحی بینی گوشتی

  معمولا یک جراح زیبایی بینی گوشتی متبحر در مشهد برای داشتن یک نتیجه بسیار عالی از روش های مختلف جراحی با توجه به بینی افراد استفاده می کند. در این مقاله دو روش مورد استفاده جراحان در عمل بینی گوشتی را برای شما معرفی خواهیم کرد.

 
 

1. روش جراحی باز
2. روش جراحی بسته

 

جراحی بینی گوشتی به روش باز

روش عمل زیبایی بینی گوشتی به روش باز، روشی می باشد که امروزه بیشتر عمل های زیبایی بینی با این روش انجام می شود. در این روش برش پوستی روی بینی ایجاد می شود و پزشک مربوطه دسترسی و دید بهتری برای تغییر شکل و فرم بینی با توجه به سلیقه خود و بیمار خواهد داشت.

جراحی بینی گوشتی به روش بسته

این روش در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت و امروزه کمتر مورد استفاده جراحان است. این جراحی از طریق حفره های بینی انجام می شود و قوز و استخوان بینی اصلاح می گردد. ولی در این عمل محدودیت هایی نیز وجود دارد و با این که مدت زمان این عمل کوتاه می باشد و درآن برشی هم انجام نمی گیرد با این حال جراحان زیبایی مشتاق به انجام عمل بینی گوشتی در مشهد نیستند.

انواع تغییر در عمل بینی گوشتی

1. تغییر شکل در نوک بینی
2. تغییر اندازه سوراخ بینی
3.بزرگ و کوچک کردن بینی
4. بازکردن راه تنفسی بینی در صورت وجود انحراف
5. اصلاح بینی بعد ازآسیب دیدگی و اصلاح قوز بینی

آیا بینی گوشتی بعد از رینوپلاستی به حالت اولیه باز می گردد؟

بینی گوشتی اصطلاحا به بینی گفته می شود که پوست آن ضخیم است و غضروف هایی ضعیف و نازک دارند. در مقابل بینی غضروفی است که پوست نسبتا طبیعی و نازک و غضروف ها ضخیم و محکم هستند و سایر این موارد بین این دو طیف قرار می گیرند. در حقیقت داربست اصلی بینی را در خط وسط غضروف های بینی تشکیل می دهند. اگر پوست ضعیف باشد و این غضروف ها نازک و ضعیف باشند به دنبال روند ترمیم تغییر شکل در فرم بینی ایجاد می شود و ممکن است فیبروز و افتادگی بینی پس از جراحی بینی گوشتی ایجاد شود.

تفاوتی که در عمل بینی گوشتی با سایر بینی ها می باشد در همین نکته است که این داربست و نوک بینی تقویت می شود. تقویت این بینی با استفاده از گرافت های هست که سپتوم بینی بیمار تهیه می شود تا به دنبال روند ترمیم بینی دچار تغییر شکل نشود.
 
 

عمل بینی گوشتی با پوست نسبتا ضخیم ، قوز برجسته و افتادگی تیپ بینی

 

جراحی بینی گوشتی معمولاً شامل برش هایی در داخل بینی است. این برش ها به پزشک امکان می دهد تا ساختار بینی را اصلاح کند. در این حالت با تکیه بر مهارت و تجربه جراح بینی گوشتی ، احتمال برگشت پذیری نتیجه نهای را به حداقل می رساند.

  • مهارت و تجربه پزشک

یک جراح بینی ماهر می تواند نتایج جراحی بینی گوشتی را به گونه ای طراحی کند که احتمال برگشت پذیری را کاهش دهد. این کار با ایجاد تغییرات دقیق و ظریف در ساختار بینی انجام می شود.

  • ضخامت پوست بینی

بینی های گوشتی با پوست ضخیم تر احتمال برگشت پذیری بیشتری دارند. این به این دلیل است که پوست ضخیم تر می تواند به طور طبیعی بزرگ شود و بینی را به حالت اولیه خود بازگرداند.

  • انتظارات بیمار

اگر انتظارات واقع بینانه ای از جراحی بینی گوشتی داشته باشید، احتمال ناامیدی شما کمتر است. به یاد داشته باشید که بینی گوشتی هرگز کاملاً شبیه بینی های با پوست نازک نخواهد شد.

در کل، برگشت پذیری بینی گوشتی امکان پذیر است، اما به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر به دنبال جراحی بینی گوشتی هستید، مهم است که با یک جراح بینی ماهر مشورت کنید تا در مورد بهترین گزینه ها برای شما صحبت کنید.

اقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی

  • دو هفته قبل از عمل بینی گوشتی، مصرف داروهایی چون آسپرین، وارفارین و پروفن را که موجب اختلال در انعقاد خون می شوند، قطع نمایید.
  • در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید، جراح بینی گوشتی خود را مطلع سازید.
  • آزمایشات تجویز شده را انجام دهید و نتایج آن ها را به همراه داشته باشید.
  • سعی کنید از یک هفته قبل از مایعات و مواد مغذی بیشتری استفاده کنید تا مقاومت و میزان آب بدن افزایش یابد.
  • شب قبل از جراحی بینی گوشتی در مشهد یا سایر شهر های ایران استحمام کرده و شام سبک تری میل کنید.
  • از هشت ساعت قبل از رینوپلاستی بینی های با پوست ضخیم چیزی میل نکنید تا حین عمل معده خالی باشد. چرا که در این حالت احتمال بازگشت محتویات معده به مجاری تنفسی وجود داشته و می تواند روند جراحی را با مشکل مواجه کند.
  • روز عمل بینی گوشتی به اتفاق همراه در محل جراحی حضور داشته باشید و از داشتن آرایش، زیور آلات، لاک و ریش و سبیل خودداری فرمایید.
  • زودتر از ساعت تعیین شده در کلینیک یا بیمارستان حضور داشته باشید و مدارک پزشکی و کارت شناسایی خود را به همراه خود بیاورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه ی اقدامات قبل از جراحی بینی مراجعه نمایید.

 

جراحی بینی و پلک همزمان جراحی بینی دکتر نرگس رزم آرا

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی

زمان انجام عمل عمل بینی گوشتی، حدودا بین دو تا سه ساعت می باشد. البته این میزان با توجه به نوع بینی و نوع عمل انتخاب شده، می تواند تغییر کند. مراقبت های زیادی وجود دارد که حتما باید بعد از انجام عمل زیبایی بینی گوشتی در مشهد انجام شود تا عوارض این جراحی تا حد امکان کاهش یابد.

تمامی اعمال جراحی زیبایی شامل مدت معینی دوران نقاهت هستند که در این دوران، فرد باید نکات و قواعد مهمی را در نظر داشته باشد. جراحی بینی گوشتی نیز از این قاعده مستثنی نیست و افراد بعد از اقدام به جراحی زیبایی بینی گوشتی باید دستورات جراح را رعایت نمایند. البته اغلب افرادی که بینی بسیار گوشتی و پهن خود را عمل می کنند، عوارض بیشتری را نسبت به سایرین متحمل می شوند اما این موضوع به معنای برگشت پذیر بودن بینی های گوشتی بعد از جراحی نیست.

برخی از مهم ترین نکاتی که باید برای کاهش دوران نقاهت مورد توجه قرار بگیرند عبارتند از:

  • در بیشتر موارد بعد از عمل جراحی بینی گوشتی ، کبودی ها و ورم هایی در قسمت صورت و چشم ها به وجود می آید که برای بهبود سریع تر و زیادتر نشدن آن ها باید از کمپرس سرد استفاده کرد. این کمپرس را باید تا دو روز استفاده کرد.
  • برای تغذیه در روز های اولیه بعد از عمل، بهتر است از غذا های نرم و مایع استفاده کرد تا حرکت فک و صورت به کمترین میزان خود برسد.
  • ممکن است در روز اول بعد از عمل بینی گوشتی ترشحات خونی را مشاهده کنید، یا اینکه در گلوی خود درد احساس کنید. این موارد طبیعی است و جای نگرانی نیست.
  • تا چند روز بعد از عمل جراحی زیبایی، به گونه ای بخوابید که سر شما بالا تر از دیگر اعضای بدن قرار گیرد. علاوه بر آن بهتر است تا چند هفته به پهلو نخوابید تا فشاری به بینی شما وارد نشود.
  • در روز های اولیه بعد از عمل جراحی بینی گوشتی از خوردن نوشیدنی های داغ مانند قهوه، چای و غیره دوری کنید. علاوه بر این مورد بهتر است از غذاهای پر ادویه و تند را نیز کنار بگذارید.
  • پزشک بعد از عمل، دارو هایی را برای شما تجویز می کند که باید آن ها در زمان مشخص مصرف کنید. از خوردن دارو های دیگر بدون مشورت با پزشک پرهیز کنید. زیرا برخی از دارو ها می توانند باعث کاهش انعقاد خون و در نتیجه ایجاد خونریزی شوند. دارو هایی مانند ایبوپروفن، آسپرین، بروفن و غیره از این دسته دارو ها هستند.
  • مراقب باشید که تا چند هفته بعد از عمل جراحی زیبایی، ضربه ای به بینی شما وارد نشود و آسیب جدی برای آن به وجود نیاید.
  • انتظار و خواسته خود از انجام جراحی بینی گوشتی را در جلسه مشاوره به طور کامل بگویید.
  • از دو هفته قبل و بعد از عمل بینی گوشتی از کشیدن سیگار، استعمال هر نوع دخانیات و نوشیدن مشروبات حاوی الکل پرهیز کنید.
  • برای کاهش کبودی و تورم به مدت 48 الی 72 ساعت از کمپرس سرد استفاده نمایید.
  • از غذاهایی که پوره مانند هستند و نیازی به جویدن ندارند، استفاده کنید.
  • چند روز اولیه از آبمیوه های طبیعی استفاده کنید، آب آناناس برای بهبود زخم ها و آب کرفس برای کاهش تورم و کبودی صورت گزینه مناسبی هستند.
  • مصرف دارو های خود را پشت گوش نیاندازید، چرا که هر یک از آن ها به منظور خاصی تجویز شده اند و هر یک از آن ها حائز اهمیت می باشند. بنابراین تا آخر دوره درمان از آن ها استفاده کرده و به صورت خودسر از هیچ دارویی استفاده نکنید.
  • حداقل سه بار در روز بینی خود را توسط سرم شستشو دهید. بهتر است مراقب بخیه های بعد از جراحی بینی گوشتی باشید.
  • به سمت پهلو یا به روی شکم نخوابید و تنها به صورت طاقباز و به سمت بالا دراز بکشید. همچنین لازم است از چند بالش کمک گرفته و سر خود را در موقعیتی بالا تر از پاها قرار دهید. این کار تاثیر بسیاری در کاهش تورم و کبودی صورت خواهد داشت.
  • از انجام فعالیت های سنگین روزمره یا ورزشی خودداری کنید، خصوصا کار هایی که سبب افزایش فشار خون و ضربان قلب می شود. این دسته از کارها سرعت بهبود ورم و کبودی را کاهش خواهد داد.
  • توجه داشته باشید که تا یک هفته اسپلینت روی بینی خیس نشود. بنابراین بهتر است در این مدت استحمام نکنید یا از شستن سر خود امتناع نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه ی مراقبت های بعد از جراحی بینی مراجعه نمایید.

هزینه جراحی بینی گوشتی در مشهد چقدر است؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که از دکتر نرگس رزم آرا، جراح بینی گوشتی پرسیده می شود، در رابطه با هزینه عمل بینی گوشتی در مشهد است. در ادامه می خواهیم یک بار برای همیشه به این پرسش که آیا هزینه عمل زیبایی بینی گوشتی و استخوانی در مشهد با هم متفاوتند یا خیر، پاسخ بدهیم:


توضیحات دکتر نرگس رزم ارا درباره هزینه جراحی بینی گوشتی در مشهد

در بینی گوشتی با پوست ضخیم، فرایند جراحی کمی پیچیده تر و حساس تر است و نیاز به استفاده از غضروف و استراکچر قوی برای افزایش استحکام بینی وجود دارد. به دلیل انجام این اقدامات جانبی و سخت تر بودن عمل بینی گوشتی نسبت به استخوانی، هزینه آن بیشتر است.

تعیین هزینه جراحی زیبایی بینی گوشتی در مشهد یا سایر شهرها بستگی به فاکتورهای ذیل دارد:

  • میزان ایراد بینی
  • نوع ساختار بینی
  • ضخامت پوست بینی
  • میزان اقداماتی که انجام می شود
  • دستمزد بهترین دکتر جراحی بینی گوشتی در مشهد
  • هزینه کلینیک یا بیمارستان
  • هزینه داروهای بیهوشی

در نتیجه برای مطلع شدن از هزینه نیاز است که بیمار توسط بهترین جراح بینی مشهد معاینه شود.

 
هزینه جراحی لیفت صورت و گردن

نکاتی در مورد عمل بینی گوشتی

برخی از افراد تصور می کنند تغییر فرم بینی گوشتی بدون عمل زیبایی قابل انجام است و با مشاهده جراحی بینی گوشتی با لیزر، راغب به آنجام آن می شوند، اما تنها راه برای تغییر فرم بینی، عمل جراحی می باشد و لیزر جایگاهی در رینوپلاستی ندارد. زیرا لیزر قادر به انجام هیچ گونه تغییری  بر روی بافت و غضروف بینی نیست و تنها کاربرد آن برطرف کردن آکنه و اسکارهای سطحی بینی است.

هدف از عمل دماغ های گوشتی باریک تر کردن نیمه پایینی بینی تا حد امکان و فرم دهی مطلوب به قسمت نوک و پره های پهن بینی می باشد. نتیجه عمل جراحی دماغ های گوشتی، فرم طبیعی برای بینی خواهد بود و فرد به دلیل پوست ضخیم بینی، نباید انتظار بینی فانتزی را از راینوپلاستی گوشتی داشته باشد.

پوست بینی یکی از اجزای بسیار مهم  ساختار بینی هست به همین دلیل نقش مهمی دارد و تعیین کننده نوع بینی می باشد. تقویت غضروف ضعیف بینی گوشتی از طریق برداشتن غضروف مستحکم تیغه وسط بینی یا همان سپتوم انجام می شود.

در درجه اول قبل از عمل جراحی زیبایی بینی باید انگیزه  فرد متقاضی برای عمل زیبایی مشخص شود اگر فرد متقاضی جراحی مشکلات روحی دارد اول باید به درمان آن بپردازد. عمل جراحی بینی گوشتی معمولا به دلایل مختلفی صورت می گیرد که هدف از انجام آن باید مشخص شود. اگر هدف از جراحی صرفاً مقایسه خود با فرد دیگری باشد احتمال نارضایتی درآن زیاد خواهد بود. همچنین در روزهای اول پس از جراحی به خصوص در عمل بینی گوشتی نتیجه عمل مشخص نمی باشد چون تورم بینی انقدر زیاد است که ممکن است فکر کنید که بینی از حالت قبلی خود بزرگ تر شده است بنابراین در این گونه موارد اجازه قضاوت به افراد دیگر را ندهید.

سوالات متداول عمل بینی گوشتی در مشهد و پاسخ دکتر رزم آرا

  • چطور بهترین جراح بینی گوشتی در مشهد را انتخاب کنم؟

شما باید پیش از هر چیزی نمونه کارهای یک جراح بینی گوشتی را ببینید و بعد میزان مهارت و تبحر این پزشک در زمینه انجام عمل بینی گوشتی را تعیین کنید. برای دیدن نمونه کارهای عمل زیبایی بینی گوشتی در مشهد به گالری تصاویر سایت مراجعه کنید.

 
 

اشتراک گذاری مطلب:

drrazmara2

یک پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‌نمونه کارهای  واقعی جراحی سینه 

[ays_quiz id='2']