ساعات کاری : روزهای زوج ساعت 17 تا 20

مشهد – میدان بیمارستان امام رضا – برج سیمرغ – طبقه ۲ – واحد ۱

دکتر نرگس رزم آرا » تفاوت جراحی بینی گوشتی با استخوانی

تفاوت جراحی بینی گوشتی با استخوانی

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی
آنچه می خوانید...

در این مقاله می ‌خواهیم در رابطه با تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی توضیح دهیم. به طور کلی بینی های استخوانی، بینی هایی می باشند که پوست نازکی دارند اما با این وجود به خاطر انحناها و قوزهای موجود در این بینی ها افراد از فرم آن ها ناراضی بوده و سعی در ترمیم آن ها می کنند.

قسمت بیشتر بینی های گوشتی، از غضروف تشکیل داده است. در واقع این بینی ها بسیار بزرگ هستند. استخوان آن ها کوچکتر است. افرادی که دارای بینی های گوشتی نیز می ‌باشند از فرم بینی خود ناراضی بوده و سعی در کاهش سایز آن دارند. جالب است بدانید اگر چه اندازه بینی های استخوانی ممکن است کوچک باشد اما فرم آن ها نادرست بوده و به همین دلیل نیاز به عمل دارند. این در حالی است که بیشتر دماغ های گوشتی دارای فرمی ایده آل هستند. اما اندازه آن ها بسیار بزرگ می باشد. با توجه به این که شما از چه قوم و چه نژادی باشید، دارای بینی های متفاوتی هستید.

عمل رینوپلاستی سلفی ارسال شده توسط دکتر نرگس رزم آرا

هر نوع بینی که داشته باشید اگر از آن راضی نباشید و تصور کنید که به صورت شما نمی خورد. نیاز به مراجعه به بهترین جراح بینی دارید. جراح زیبایی بینی در صورت نیاز داشتن شما به جراحی بینی این عمل را به شما توصیه می کنند اما در صورتی که بینی شما نیاز به عمل کردن نداشته باشد. خیلی صادقانه به شما این را خواهند گفت. توجه داشته باشید همواره جراح در پی آن است که شما یک بینی خوش فرم تر و زیبا تر داشته باشید. اگر آن ها تشخیص دهند که شما بعد از جراحی فرم بینی خوبی نخواهید داشت. مسلماً از عمل کردن بینی شما اجتناب می کنند و شما را قانع می کنند که با فرم بینی موجود خود سازگار شوید.

تفاوت جراحی بینی گوشتی با استخوانی در ایران

 در ایران جراحان زیبایی بسیار زیادی وجود دارد. این جراحان اعم از زن و مرد همگی دارای مهارت ‌های خاصی هستند. اما برخی از جراحان در ایران دارای تبحر بسیار زیادی در عمل بینی گوشتی می باشند. عمل بینی گوشتی یک مسئله بسیار دشوار است. از این رو بیشتر پزشکان و جراحان از انجام آن پرهیز می کنند. از آنجایی که عمل بینی گوشتی نیاز به دقت و ظرافت خاصی دارد و بعد از آن بیمار باید مراقبت ‌های ویژه ‌ای را داشته باشد زیرا ممکن است نتیجه مطلوبی نداشته باشد. اما اگر شما به یک پزشک حاضر و جراح با تجربه مراجعه کنید، نه تنها هیچ‌ گونه مشکلی بعد از عمل بینی گوشتی خود نداشته بلکه فرمی زیبا به بینی شما داده خواهد شد.

ویژگی های بینی استخوانی

از ویژگی های یک بینی گوشتی باید به کشیدگی آن، برجستگی ‌های خشن و قوز آن اشاره نماییم. اگرچه ممکن است این بینی ها دارای اندازه ی زیادی نباشند. اما آنقدر فرم بدی دارند که حتماً شما را وادار به عمل جراحی خواهند کرد. البته بعضی از بینی ها به خاطر آسیب هایی که در کودکی و نوجوانی افراد دچار آن ها شده اند، می توانند فرم نادرستی داشته باشند. برای مثال برخورد توپ، تصادف، زمین خوردن یا ضربه محکم در هنگام بازی می‌ توانند همگی دلیلی باشند که شما یک بینی بد فرم داشته باشید و مجبور شوید که به عمل آن بپردازید. مسلماً بینی هایی که دچار آسیب شده اند، عمل جراحی سخت تری پیش رو خواهند داشت. همان طور که در بالا نیز به آن اشاره نمودیم.

ویژگی های بینی گوشتی

بینی های گوشتی را اصطلاحاً بینی های آفریقایی نیز می نامند. یکی از پرطرفدار ترین جراحی هایی که در مطب یک جراح بینی وجود دارد، عمل بینی گوشتی است. برخلاف نام آن ها که تصور می کنیم، بینی های گوشتی مقدار گوشت و عضله زیادی دارند، اما این گونه نیست بلکه تنها پوست ضخیم و چرب با منافذ درشت دارند. همچنین بینی های گوشتی پهن بوده و سرتاسر از چربی تشکیل شده است. تیغه های بین بینی بسیار ضخیم می باشد. به همین جهت قسمت تحتانی بینی وسیعی گشته است. غضروف بینی بسیار ضعیف بوده و همچنین ظریف می باشد. به همین جهت پزشکان باید دقت زیادی در جراحی این بینی ها داشته باشند.

عمل بینی گوشتی

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی در خصوص نحوه عمل

جراحان اولین کاری که برای شما انجام می ‌دهند، تشخیص نوع بینی شما است. ابتدا از شما می خواهند که به مطبشان مراجعه کنید. سپس نوع بینی شما را تشخیص می ‌دهند. به طور کلی بینی ها به دو دسته ی مستقل تقسیم خواهند شد. این دسته ها استخوانی و گوشتی نام دارند.

توجه داشته باشید بسیاری از جراحان زیبایی بینی از عمل بینی گوشتی اجتناب می‌ کنند اما پزشکان حاذق می ‌توانند این عمل را انجام دهند. بعد از اینکه تشخیص دادند، چه نوع عملی را می‌خواهید انجام دهید. سپس با شما یک سری اطلاعات را در میان می‌گذارند. این اطلاعات مربوط به مراقبت های قبل و بعد از عمل می باشد. مسلماً مراقبت ‌های بعد از عمل بینی بسیار بیشتر از مراقبت های قبل از عمل می ‌باشد.

سختی های جراحی بینی گوشتی

با توجه به ویژگی هایی که در رابطه با بینی گوشتی در بالا ذکر نمودیم. می توان عمل بینی گوشتی را یک عمل بسیار سخت و دشوار در نظر گرفت. از این رو پزشکان روش ‌های مختلفی را برای این عمل در نظر دارند. این روش ها به شرح زیر خواهند بود:

‌ اولین روش برای این عمل پیوند غضروف می باشد. همانطور که می دانید پوست این بینی ها بسیار ضخیم است. به همین جهت نوک بینی آن ها مشخص نمی شوند. برای این که نوک بینی نازک تری داشته باشند. از پیوند غضروف استفاده می کنند.

 روش دوم کاهش چربی بافت دماغ یا بینی می باشد. در این مرحله شما باید از تراکم چربی های موجود در بینی فرد بکاهید و به کاهش سایز آن کمک کنید.

 روش سوم ساپورت کردن یا حمایت کردن ساختاری بینی می باشد. همانطور که می‌دانید بینی های گوشتی وزن زیادی دارند و مقاوم هستند. جراحان زیبایی بینی که در ایران وجود دارند، سعی می ‌کنند که ساختار و ماهیت آن را تغییر دهند و از حجم آن کم کنند و باعث کاهش ضخامت پوست آن شوند.

 روش بعدی کاهش اندازه بینی گوشتی می باشد. در واقع این عمل را با نزدیک کردن دو پره بینی به یکدیگر انجام می ‌دهند. معمولاً این روش در گروه یا دسته روش های عمل باز قرار می‌ گیرد.

سختی های جراحی بینی استخوانی

نتایج جراحی بینی استخوانی به دلیل پیشچیدگی کمتر به نسبت جراحی بینی گوشتی بهتر خواهد بود. زیرا پوست نازک تر و غضروف های قوی در نتیجه جراحی بینی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

در جراحی بینی استخوانی، قسمت های از استخوان و غضروف بینی برداشته می شود و ابعاد سوراخ بینی متناسب با سایر اجزای صورت تنظیم می شود. جراح با استفاده از ابزارهای کوچک و ویژه ای به تراشیدن استخوان می پردازد و قوز تیغه بینی را برطرف می نماید.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‌نمونه کارهای  واقعی جراحی سینه 

[ays_quiz id='2']